آینده فناوری اطلاعات و ضرورت يادگيري و پيشرفت در مهارتهاي IT

1450
مزایای تجربه و مهارت در زمينه فناوری اطلاعات

آینده فناوری اطلاعات و ضرورت يادگيري و پيشرفت در مهارتهاي IT

آمار و ارقام مربوط به بازار كار در همه زمان ها متفاوت است، اما در یک نقطه ثابت است: مشاغل فناوری اطلاعات با رشد دو رقمی سالانه براي آینده قابل پیش بینی ادامه خواهند یافت.

بسیاری از فعاليتهاي توسعه اي که در سالهاي گذشته در دنیای IT اتفاق افتاده است، به مجهز شدن بیشتر مشاغل برای فعالیت در فضاهاي دیگري به غیر از دفاتر و اتاقهاي اداري به منظور اعمال فاصله اجتماعی در دوران همه گيري كرونا و یا افزایش ظرفیت فعاليت برای همه امور از تحویل مواد غذایی گرفته تا سفارش آنلاین كالاها و خدمات کمک کرده است. .

كار در حوزه فناوری اطلاعات جذاب است زیرا امروزه تقریباً همه مشاغل جنبه های فنی مرتبط با فناوري اطلاعات دارند و برای ایجاد و حفظ زیرساخت های فن آوری خود، آنها باید از برنامه نویسان، تکنسین های عیب یابی و نگهداری و سایر متخصصانی که به طور فشرده روی سیستم های رایانه ای کار می کنند استفاده کنند یا با آنها قرارداد ببندند. پیوستن به صفوف فناوری اطلاعات در این مرحله فقط یک ایده خوب نیست بلكه امروزه يك ضرورت محسوب مي شود.

مزایای تجربه و مهارت در زمينه فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات دارای مزایايي فراتر از سایر صنایع در حال رشد است. به عنوان مثال، دريافتي متخصصان پشتیبانی رایانه و برنامه نويسان در سال به طور متوسط از ساير مشاغل بالاتر است. فضای رشد برای این حقوق متوسط ​​عامل مهمی در تمایل بسیاری از مردم به كسب مهارتهاي فناوری اطلاعات و تبدیل شدن به یک شرکت کننده بلند مدت در این حرفه است.

در حال حاضر موقعیت هاي شغلي فناوري اطلاعات دارای انعطاف پذیری نسبت به محل فعاليت هستند يعني  شما می توانید به عنوان یک برنامه نویس یا مهندس کامپیوتر در يك شركت يا سازمان کار کنید در حالي كه اين شركت يا سازمان اصلا در محل زندگي شما قرار ندارد. حتی تکنسین های رایانه ای حاضر در محل كار نیز اغلب انعطاف پذیری زیادی در محل کار دارند  اگرچه در صورت بروز مشکل در سيستمهاي فناوري اطلاعات، اين مشكل بايد به سرعت توسط یک متخصص ماهر برطرف شود.

در حالی که بسیاری از موقعیت های شغلي IT به مدرک لیسانس نیاز دارند ، معمولاً کارفرمایان پذیرش سایر گواهینامه هاي حرفه اي و مهارتي با نمونه کارهای قابل توجه برنامه نویسی را می پذیرند.

IT رشته­اي است که به سرعت در حال پیشرفت است، با توجه به فرآيند سخت تغيير دروس دانشگاهي، هماهنگ شدن دروس دانشگاهها با نيازهاي بازار كار سخت بوده و در بسياري از موارد، كسب مهارت های مورد نياز بازار كار با گذراندن دوره های كوتاه مدت تخصصي، مطلوب تر از رفتن به یک دوره طولانی مدت مانند کارشناسی ارشد یا Ph.D است.

چرا به پیشرفت دانش خود ادامه می دهید؟

فناوری اطلاعات با هر بار انتشار يك فناوري جديد توسط يكي از شركتهاي فعال در اين زمينه، پيشرفت و تغییر می کند. مهارتهایی که به افراد امکان مدیریت سیستمهای نرم افزاری پیچیده را در سال 2010 می داد، همان مهارتهای مورد نیاز در سالهای 2020 یا 2030 نیستند. بنابراین ، بیشتر متخصصان فناوری اطلاعات یا مشغول یادگیری در کار هستند یا دوره هایی را می گذرانند تا مسیر شغلی خود را شکل دهند.

ضروری است که تلاش خود را بر روی دوره هایی متمرکز کنید که متناسب با نقش بعدی باشد که می خواهید در آن زندگی کنید یا پروژه آن را بر عهده بگیرید.

ادامه پیشرفت دانش شما از طریق ترکیبی از تجربیات جدید و اطلاعات جدید، بهترین راه برای دیدن روند شغلی شما و به دست آوردن پروژه های جذاب و بیشتر است.

چگونه تجربه فناوری اطلاعات خود را گسترش دهیم

انتخاب خود را با پرسیدن کار فعلی خود شروع کنید که چه نوع تخصصی شما را در این مرحله به عضو با ارزش تری در تیم تبدیل می کند. در حال حاضر چه مهارتی در تيم كاري شما وجود ندارد؟ اگر هنوز در IT کار نمی کنید، درخواست مصاحبه اطلاعاتی با شرکت هایی را که می خواهید در آنجا کار کنید، در نظر بگیرید و ببينيد آنها بيشتر دوست دارند چه نوع اطلاعات IT را در رزومه های متقاضی ببینند سپس، با یک دوره آموزشي انعطاف پذیر كه در حال حاضر به صورت حضوري و الكترونيكي و يا تلفيقي ارائه مي شوند حتی زمانی که تمام وقت کار می کنید، شروع كنيد. آماده شدن و دريافت گواهينامه آموزشي معتبر که شما را در موقعیت عالی برای گرفتن شغل IT یا بازی در نقش يا مسئولیت بیشتر در محل کار قرار می دهد بسيار عالي خواهد بود. این مدارک نه تنها به پیشرفت شما کمک می کنند ، بلکه به شما کمک می کنند از کار خود لذت ببرید زیرا می دانید که برای چالش های سیستم های مختلف فناوری اطلاعات کاملاً آماده هستید. حتی اگر قصد دارید همان جایی که هستید بمانید ، گذراندن دوره ای با مدرک مدرن تر IT که هرگز یاد نگرفته اید، می تواند راهی عالی برای احساس به روز بودن و اعتماد به نفس در کار باشد.