دوره زبان انگلیسی بزرگسالان
گسترش ارتباطات و ضرورت برقراري روابط ميان ملل مختلف، اهميت فراگيري زبان هاي خارجي را بيش از پيش اجتناب ناپذير ساخته است. از سوي ديگر، روند رو به رشد علوم مختلف و توسعه تکنولوژي و صنعت، برنامه ريزان را بر آن داشته است كه در تربيت افراد متخصص و كارآمد چارچوبي مدون و مشخص را به منظور برگزاري دوره هاي آموزشي زبان هاي خارجي به ويژه زبان انگليسي در نظر گيرند. از اين رو برگزاري دوره زبان انگليسي بزرگسالان براي پاسخگوبي به نياز موجود در جامعه ضروري به نظر ميرسد.
هدف:
هدف این دوره آموزش مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی (گفتار، شنیدار، نوشتار و خواندن) می باشد. از آنجاییکه همه تمرینات و فعالیت های آموزشی مربوط به کتاب های اصلی و مطالب تکمیلی به زبان انگلیسی صورت می گیرد، بطور طبیعی مهارت گفتاری و مکالمه از برجستگی بالا و خاصی برخوردار بوده و فراگیران فرصت لازم را برای تمرین و یادگیری مکالمه زبان انگلیسی پیدا می کنند.
شرایط پذیرش:
این دوره آموزشی برای بزرگسالان برگزار می شود. لازم است داوطلبینی که از زمینه قبلی آموزش زبان انگلیسی برخوردارند در آزمون تعیین سطح کتبی و شفاهی شرکت کرده و براساس نتیجه آزمون،در سطح آموزشی مورد نظر شرکت نمایند.
ساختار آموزشی:
دوره زبان انگلیسی بزرگسالان شامل ساختار زیر میباشد.
ساختار دوره زبان انگلیسی بزرگسالان بر اساس متد آموزشی EIGHT شامل 16 ترم 40 ساعته و در مجموع در برگیرنده 640 ساعت آموزشی است.
ABBR. |
LEVEL |
BOOK |
TERM |
I1 |
Intermediate1 |
EIGHT 5A |
9 |
سرفصل های آموزشی و توانایی فراگیران پس از اتمام این دوره:
کتاب این دوره EIGHT5/A میباشد که شامل 4بخش و هر بخش شامل 4 درس میباشد.
بخش اول از این کتاب در رابطه با "همه چیز در مورد شما" می باشد. پس از اتمام این بخش زبان آموزان قادر خواهند بود ویژگی های شخصیتی خود را توصیف کنند، در رابطه با ترس و Phobia خود صحبت و حواس خود را توصیف نمایند و در رابطه با تفاوت در بیان احساسات توضیح دهند. واژگان این بخش شامل صفات مرتبط با شخصیت، راه های مختلف بیان ترس و نگرانی و ادراک حواس می باشد. گرامری که در این بخش تدریس می شود در رابطه با افعال و اصطلاحاتی است که بعد از آن ها حتما باید gerund یا infinitive قرار گیرد و راه های موافقت یا مخالفت با جملات و tag questions هم از جمله گرامرهای این بخش می باشد.
بخش دوم از این کتاب در رابطه با جرائم می باشد. پس از اتمام این بخش زبان آموزان قادر خواهند بود سرقت را گزارش دهند و صحبت های دیگران را گزارش کنند. برای معماها و داستان های رازگونه راه حل پیشنهاد دهند و اخبار جرائم را مورد بحث و بررسی قرار دهند. واژگان این بخش شامل انواع جرائم، دزدی و اصطلاحات مرتبط با توصیف موقعیت های جنایی می باشد. گرامر این یونیت شامل نحوه استفاده از گذشته کامل و گزارش جملات به صورت غیرمستقیم می باشد.
بخش سوم از این کتاب در رابطه با انجام کارها می باشد. پس از اتمام این بخش زبان آموزان قادر خواهند بود در رابطه با خدمات مختلف، وسایلی که نیاز به سرویس و تعمیر دارند صحبت نمایند. هم چنین خواهند توانست یک رویداد را برنامه ریزی و مدیریت نمایند و توانایی صحبت در رابطه با یک مشکل و حل آن را خواهند داشت. واژگان این بخش شامل سرویس های پیشنهاد شده، مشکلات نگه داری از خانه و تنظیم یک رویداد برای جمع آوری وجوه می باشد. گرامر این بخش در رابطه با causative و passive causative، استفاده از need و keep برای بیان مشکل و ارائه راه حل می باشد.
بخش پایانی این کتاب در ارتباط با چالش ها می باشد. زبان آموزان پس از اتمام این بخش قادر خواهند بود برای موقعیت های اضطراری آمادگی داشته باشند. در رابطه با موقعیت هایی که مایل به تغییر آن ها هستند صحبت نمایند. داستان هایی که در آن ها افراد جان سالم به دربرده اند را بازگو نمایند و در رابطه با عواقب وقایع طبیعی صحبت نمایند. واژگان این بخش شامل وقایع طبیعی و منابع ضروری، چالش های پیش رو در جهان و اصطلاحاتی با get برای شرح داستان می باشد. گرامر این بخش شامل شرطی نوع دوم، استفاده از wish, if only, hope برای بیان آرزوها، افسوس و تمایل برای تغییر شرایط موجود می باشد.
مهدی شمشادی: کلاسها عالی بود و استاد به صورت عالی در کلاس ها تدریس کردند