فرصت ثبت نام به پایان رسیده
نرم افزار منحصر به فرد و حرفهای 3D Max بستری مناسب برای طراحی سه بعدی فضاهای داخلی، نماهای بیرونی ساختمان و انواع آبجکتهای مبلمان را فراهم کرده است. با کمک ابزارهای این نرم افزار میتوان برای انواع ساختمانهای اداری، تجاری و مسکونی، طرحهای قابل اجرایی ارائه کرد. این نرم افزار قابلیت نصب پلاگینهایی مانند v-ray را نیز دارد که در کیفیت رندرگیری تاثیر زیادی دارد.
پیشنیاز دوره: آشنایی با Windows
این دوره مناسب چه کسانی است؟
• دانشجویان معماری
• طراحان صنعتی
• علاقمندان به بازی سازی سه بعدی
• نقاشی سه بعدی
• گرافیستها و علاقمندان به طراحی
• دانشجویان عمران و شهر سازی
اهداف اصلی این دوره چیست؟
• آشنایی و ارتباط با نرم افزار 3D Max
• معرفی کامل ابزارهای 3D Max
• آشنایی با پنل Shapes و مدل سازی بر اساس خطوط
• آشنایی با تکنیک مدل سازی
• آموزش نسبت دادن پلاگین v-ray
• بررسی منابع نوری در پنجره V-ray IES ، V-ray Sun ، V-ray lightبرای نورپردازی فضای داخلی و خارجی
پس از شرکت در این دوره، چه مهارتهایی را کسب خواهید کرد؟
بعد از گذراندن دورهی آموزشی 3D Max دانشجویان توانایی کار با نرم افزار 3D Max و V-ray در سطح پیشرفته و اجرای طرحهای سه بعدی برای پروژههای معماری و ساختمانی را خواهند داشت
توانایی نصب و راه اندازی تنظیمات اولیه نرم افزار 3D Max
توانایی بکارگیری و مدیریت نمایش
توانایی ساخت object
توانایی select کردن object ها
توانایی modify و edit ، object ها
توانایی نورپردازی و کار با camera
توانایی رندر کردن و بکارگیری spaisial و effect
فرصتهای شغلی پس از گذراندن دوره:
طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان، ساخت انیمیشن
در این دوره چه مهارتهایی یاد میگیرید؟
معرفی و نصب 3d Max و آشنايي با فضای کاری نرم افزار
معرفی نرم افزار3d Max و تاکید بر کاربردهای آن در رشته های مختلف
بررسی روش نصب و Crack نرم افزار
مدلسازی
اشیاء اولیه استاندارد و توسعه یافته
جابجایی، دوران، تغییر مقیاس اشیاء
روش های مختلف Copy اشیاء
اصلاح کننده های پارامتریک
آشنایی با اشکال دو بعدی
بررسی دستورات مربوط به اشکال دو بعدی(Editable Spline)
بررسی روش های مدلسازی با اشکاب دو بعدی
دستورات بخش Compound Object
استفاده از Editpoly و دستورات مربوط به این اصلاح کننده برای مدلسازی به روش های مختلف
طراحی مواد
آشنایی با تئوری ساخت مواد و برجسته سازی خواص مهم مواد برای طراحی در نرم افزار
بررسی فاکتورهای مهم ماده نوع Standard
بررسی نقوش(Maps)
بررسی انواع مختلف مواد در موتور رندرScanline
شناخت کتابخانه مواد
نورپردازی
بررسی تئوری نورپردازی و مسائل مربوطه در دنیای واقعی
شناخت نورهای Standard و خواص آنها
انجام نورپردازی طبیعی و مصنوعی در فضای نرم افزار
آشنایی با مفهوم روشنایی غیر مشتقیم و روشهای ایجاد ان در نرم افزار
Radiosity
شناسایی نورهای Photometric و خواص آنها
شناخت Exposure و استفاده از آن در خروجی
تئوری دوربین (نحوه کارکرد آن) در دنیای واقعی
ساخت دوربین به روشهای مختلف،بررسی خواص Physical Camera
بررسی جلوه های عمق میدان وضوح و تارشدگی در اثر حرکت
انیمیشن
بررسی تئوری ساخت و ایجاد انیمیشن و نحوه ادراک مغز(خطای دید)
ساخت انیمیشن های پارامتریک و تبدیلی
انیمیشن روی مسیر
بررسی زمان در بخش Time Configuration
بررسی Track View
رندر انیمیشن
ساخت جلوه ویژه آتش و مه
برای این کلاس نظری ثبت نشده است.